söndag 29 mars 2009

2 x målmedveten satsning – 2x rätt attityd – 2x Linda




Jag kommer i kontakt otaliga elitidrottare på grund av mitt arbete som mental tränare. Om du är intresserad för att få veta vad som behövs för att lyckas inom sin idrott, rekommenderar jag att läsa ibland de två följande bloggar:

Lindas simblogg
Här kan du följa med hur toppsimmaren Linda Laihorinne tränar och förbereder sig inför bland annat VM i simning i Rom i sommar och senare i november EM i Istanbul.

Lindas Vasaloppsblogg
Linda Forth är en så kallad elitmotionär. Hon arbetar som sportjournalist på Vasabladet men satsar lika hård på skidåkningen, närmare bestämt på de stora långloppen med Vasaloppet som det stora målet. Följa hennes träning på hennes blogg.


Förutom att både heter Linda har de en hel del annat gemensamma. Både är mycket positiva och glada människor och perfekta representanter för sin idrottsgren. Både har ett liv utanför toppidrotten och har därmed perspektiv på livet. Både har en mycket sympatisk utstrålning. Det finns få idrottare som har en sådan positiv attityd.
(Avslutningsvis en insidertipps: Har du ett företag och du vill skapa en bra image och synas i samband med positiva rubriker i tidningarna så har du här två idrottskvinnor som möjliga representanter för ditt företag. Jag lovar att du får varje sponsrad euro mångdubbelt tillbaka).

1 kommentar:

Unknown sa...

Var just inne på din sida. Du verkar ha koll på det här med framgång, och det är därför jag hör av mig.

Mitt namn är Linda Ahlgren. Tillsammans med ett gäng otroligt framgångsrika företagare, jobbar jag och min sambo med ett affärskoncept där vi bygger tillgångar med hjälp av vår egen vardagsekonomi. Tillgångar som kan generera både tid och pengar. Just nu är vi på gång att etablera detta värdlen över och är på jakt efter hungriga människor som skulle vilja vara med att få det här att lyfta nu.
Mer info om tankesättet hittar du på Robert Kiyosakis sida http://www.richdad.com/

Jag kan inte garantera att du är rätt person, men från din sida att döma kanske du skulle kunna vara en av de personer som vi letar efter. Om du är intresserad av att titta på andra inkomstmöjligheter kan du skicka mig ett mail på linda.ahlgren@gorakarriar.se.

Ha en toppenkväll

Med vänliga hälsningar
Linda Ahlgren
Görakarriär.se