torsdag 16 december 2010

Två olika språk


Ibland (eller egentligen ganska ofta) kunde man tro att män och kvinnor talar två helt olika språk. Min föreläsning ”Typiskt manligt – typiskt kvinnligt” hör till de mest bokade bland alla mina olika föreläsningar. Jag tar upp många fallexempel som alla känner igen från sitt eget liv och förklarar bakgrunden till det. Det finns idag en hel del forskning inom evolutionspsykologin som hjälper oss att förstå varför män och kvinnor visar ett mycket olikt beteende till exempel när det gäller att köpa skor eller kläder eller när vi skickar sms.
Men nu finns det hjälp i form av en enkel maskin som översätter kvinnornas språk för oss män och tvärtom. Titta och le!

2 kommentarer:

Nea Mård sa...

Hejsan! Kommer du att ha den här föreläsningen i Jakobstad nejden någon gång igen? Någonting inbokat redan? /Linnea

Christoph Treier sa...

Hej på dig!
Jag skall komma ihåg dig och meddela när jag nästa gång föreläser om det i Jeppis eller omnejd. Maila gärna din mailadress till c.treier@hotmail.com så skickar jag dig ett personligt inbjudan.